Twee jaar geleden hebben wij op de marketingafdeling van JM Promotions een open dag georganiseerd. Klanten, externe collega’s en andere geïnteresseerden kwamen langs om onze werkwijze van dichtbij te bewonderen. Na het programma werd ook een goodybag uitgereikt. Daarin zaten een aantal leuke producten, waaronder wat pennen, stiften en andere kleine kantoorartikelen. Het pakket bevatte ook twee winkelwagenmuntjes. Onlangs heb ik gesproken met wat aanwezigen over hun ervaringen. Dat was in het kader van de doorontwikkeling van ons marketingbeleid. Wat bleek nou, ze konden zich weinig meer voor de geest halen van de dag zelf, maar wisten nog precies waar ze de winkelwagenmuntjes hadden liggen! Dat kleine presentje was ontzettend goed in de smaak gevallen. Hoe kunnen eenvoudige muntjes jouw bedrijf helpen te groeien?

  • Altijd in het zicht
  • Origineel en praktisch
  • Positieve associaties

In de eerste plaats blijven winkelwagenmuntjes altijd in het zicht. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een pen, of een flyer, die al snel ergens in een la verdwijnen. Een  muntje ligt meestal in de auto, maar het kan ook zijn dat hij altijd in de tas zit. Telkens komt het logo van jouw bedrijf opnieuw voorbij. In een tijd met constante afleiding, is dat cruciaal. Jouw bedrijfsnaam blijft hangen, terwijl die van de concurrent uit het geheugen verdwijnt. Een tweede voordeel is originaliteit. Weinig bedrijven denken na over de presentjes die zij geven; ze volgen gewoon het goede voorbeeld. Dat levert de klant niets op. Jouw bedrijf moet gekoppeld worden aan een positieve ervaring, pas dan heeft je marketingcampagne effect. Winkelwagenmuntjes trekken weinig aandacht, maar kunnen wel heel handig zijn. Even geen kleingeld op zak, dan kun je toch boodschappen doen. Je maakt kenbaar dat je altijd beschikbaar voor je klant, ook buiten kantooruren. Dat zorgt voor positieve associaties en dat leidt tot naamsbekendheid.

Ontwerp van winkelwagenmuntjes

Wil jij winkelwagenmuntjes laten maken? Denk dan goed na over het ontwerp. Veel mensen kiezen voor een model met gravering. Aan de ene zijde van de munt wordt dan het logo geplaatst, aan de andere zijde een stuk tekst. Je kunt kiezen voor een leuke slogan, maar ook voor de contactgegevens van je organisatie. Vervolgens kun je ervoor kiezen om de gravering te laten kleuren (diepdruk), of om deze in de originele staat te laten. Je hebt echter talloze mogelijkheden, dus bepaal zelf je eigen stijl! Het is verstandig om eerst een prototype te laten drukken, zodat je precies weet hoe het ontwerp eruitziet. Daarna kun je een weloverwogen keuze maken. Heb je hulp nodig bij het ontwerp, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Surf dan eens naar https://www.jmpromotions.nl/winkelwagenmuntjes-bedrukken/. Op deze site vind je een compleet overzicht van alle standaardontwerpen. De meeste winkelwagenmuntjes worden geleverd met een standaardhouder, maar je kunt ook kiezen voor een luxe ontwerp, of voor een losse munt. Denk goed na over je klantenkring en waar zij mogelijk profijt bij zouden hebben. Door je te verplaatsen in je doelgroep, kun je een product leveren waar zij echt bij gebaat zijn. Ben je op zoek naar meer informatie over een specifieke munt? Neem dan contact op met de klantenservice!

Kies de juiste oplage

Winkelwagenmuntjes zijn relatief goedkoop te produceren. Toch is het niet altijd verstandig om het magazijn vol te zetten. Soms is het beter om alleen vaste klanten een munt aan te bieden, voor een stuk extra klantenbinding. Dat heeft als voordeel dat een individueel exemplaar wat duurder mag zijn, omdat je in totaal minder munten produceert. Ook kun je unieke munten laten bedrukken voor bijzondere evenementen. Zo blijf je altijd bij de tijd! Hulp nodig met je beslissing? Schroom dan niet contact op te nemen!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn