Ieder bedrijf wil graag zoveel mogelijk omzet behalen via internet, maar er zijn maar weinig bedrijven die zich ook echt richten op zaken als linkbuilden om zo hun online omzet te verhogen. Wat is dit en waarom zou je dit doen? De reden waarom je hier mee aan de slag zou moeten gaan is eigenlijk heel eenvoudig. Voor het behalen van een zo hoog mogelijke omzet via jouw website, is het van belang dat mensen jou goed kunnen vinden en linkbuilden kan ervoor zorgen dat jij beter vindbaar bent. Hoe hoger jij staat in de zoekresultaten van zoekmachines, hoe groter de kans is dat mensen voor jouw bedrijf kiezen. Dit omdat zij vaak meer waarde toekennen aan hooggeplaatste bedrijven en omdat ze vaak niet helemaal doorscrollen naar beneden, laat staan doorklikken naar de volgende pagina met zoekresultaten. Dat doe je zelf immers meestal ook niet als je ergens naar op zoek bent, dan zou je immers uren aan het zoeken kunnen zijn. Dat betekent dat een hoge positie in Google van belang is en gelukkig kun je er iets aan doen om jouw score te verbeteren, als die nog niet zo hoog is. Een van de dingen die je kunt doen, is je richten op linkbuilden. Als je dit goed aanpakt, zal jouw score zeker verbeteren.

Zo werkt linkbuilden

Het zal dus duidelijk zijn dat het heel effectief kan zijn om met linkbuilden aan de slag te gaan, maar wat is dit nu eigenlijk en hoe werkt het? Het is eigenlijk heel eenvoudig, namelijk bouwen met links. Google baseert jouw score op verschillende zaken en een daarvan is hoeveel andere websites naar jou doorlinken. Dit worden ook wel backlinks genoemd. Ieder backlink zorgt ervoor dat jouw score hoger wordt, tenminste, als het hierbij gaat om een goede link. In het verleden wat het met linkbuilden zo dat vooral de kwantiteit van de backlinks van belang was, hoe meer hoe beter. Maar op een gegeven moment krijgen bouwers van zoekmachines natuurlijk door dat ze om de tuin geleid worden. Er waren bijvoorbeeld pagina’s die bijna alleen maar bestonden uit backlinks. Nu wordt er dus ook gekeken naar het soort pagina waar de link op vermeld staat:

  • wat is de kwaliteit van de site?
  • heeft het zinnige inhoud?
  • is het logisch dat zij naar jou linken?

Dit zijn allemaal punten die meespelen. Het gaat nu bij linkbuilden dus niet alleen maar meer om kwantiteit, maar ook om kwaliteit.

Schakel professionals in

Het is erg belangrijk om met voorgaande rekening te houden, anders kun je met het linkbuilden een omgekeerd effect bereiken. Ga jij voor kwantiteit en zijn het allemaal slechte backlinks? Dan zal Google dit negatief beoordelen, ze zien dit dan als spam. Dit kan er toe leiden dat jouw score in de zoekresultaten niet omhoog gaat, maar juist omlaag. Als jij geen tijd hebt om je te verdiepen in wat een goede en effectieve manier van linkbuilden is, dan is het daarom aan te raden om dit uit te besteden aan echte professionals die hierin gespecialiseerd zijn. Wil je dit toch zelf doen, lees je dan eerst goed in. Bij VistaFiles vind je voldoende informatie over wat je nu wel en niet moet doen, zodat jij hier zelf mee aan de slag zou kunnen gaan. Twijfel je alsnog of heb je hier gewoonweg geen tijd voor? Dan vind je bij hen ook tips voor specialisten die je hiervoor in zou kunnen schakelen. Wil jij meer weten over het fenomeen linkbuilden, dan is het dus zeker aan te raden om eens een kijkje te nemen op de site van VistaFiles.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn