Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft tegenwoordig een klantenservice. Zo heeft ook reisorganisatie Oad een klantenservice. Laatst moest ik met de klantenservice van Oad contact opnemen. Ik had een reis naar Griekenland via hen geboekt en dat was mij achteraf niet heel goed bevallen. Ik nam dus contact op met de klantenservice van Oad om mijn beklag te doen over de reis die ik via hen geboekt had. 

De klantenservice van Oad heeft ook een keuzemenu  

Zoals de meeste bedrijven met een telefonische klantenservice heeft ook de telefonische klantenservice van Oad een keuzemenu. Dit is een menu waarbij je middels het indrukken van een knop op je telefoon aan kunt geven met welke vraag of met welk probleem je naar de klantenservice belt. Het keuzemenu stuurt je dan, op basis van je keuze, gelijk door naar de juiste afdeling. Dat is natuurlijk erg fijn. Je hoeft dan niet meerdere telefonische klantenservicemedewerkers te spreken voordat je bij iemand terecht komt die jou kan helpen. Helaas zit er ook een nadeel aan een keuzemenu. Je moet namelijk het keuzemenu beluisteren om erachter te komen welk cijfer je in moet toetsen om bij de juiste afdeling te komen. Nu heeft elke telefonische klantenservice zijn eigen keuzemenu met verschillende opties en de klantenservice van Oad verschilt daar niet in. Ik had dus totaal geen zin om dat hele keuzemenu af te luisteren om erachter te komen welk cijfer ik in moest toetsen voor mijn probleem. Gelukkig kon ik via https://deklantenservice.nl/oad/ precies zien hoe het keuzemenu van de klantenservice van Oad in elkaar zit en voor welke soort vragen en opmerkingen ik allemaal bij de klantenservice van Oad terecht kan. De klantenservice heeft namelijk een ontzettend grote database aan keuzemenu’s van de telefonische klantenservice van heel veel bedrijven. Via de klantenservice kan ik dus: 

  • Alle contactinformatie van een bedrijf gemakkelijk opzoeken 
  • Het keuzemenu van tevoren doorlezen, zodat ik meteen de juiste optie kan kiezen 
  • Belkosten besparen omdat ik niet meer het hele keuzemenu hoef te beluisteren 

IK kon dus, wanneer ik de klantenservice van Oad ging bellen, meteen kiezen voor de juiste menuoptie. Ik kreeg direct een klantenservicemedewerkster aan de lijn die mij kon helpen met de problemen die ik had met mijn reis naar Griekenland die ik via hen had geboekt. Ik hoefde niet lang in de wacht te staan en ik kreeg meteen een vriendelijke jongedame aan de telefoon. Zij luisterde naar mijn verhaal en ze toonde ook veel empathie. Ik vertelde haar dat ik een reis naar Griekenland via Oad had geboekt. Ik had een groepsreis met een aantal vrienden geboekt via Oad, maar achteraf besloten nog drie vrienden ook mee te willen met de groepsreis. Helaas was de groepsreis die wij geboekt hadden al vol, maar Oad verzekerder mij ervan dat de overige drie vrienden wel een nieuwe groepsreis konden boeken en dan gewoon bij ons in hetzelfde hotel erbij geplaatst konden worden. Helaas was dat niet gebeurd. Naast het feit dat zij met een ander vliegtuig naar Griekenland werden gevlogen, zaten ze ook nog eens niet in ons hotel en konden ze niet mee met de groepsactiviteiten die wij gepland hadden. 

Van tevoren het keuzemenu bekijken, bespaart je belkosten 

Gelukkig heeft de klantenservicemedewerkster mij en mijn vrienden een passende compensatie aan kunnen bieden. Het bellen naar de klantenservice van Oad heeft mij dan gelukkig wel wat opgeleverd. Het is wel fijn dat ik van tevoren het keuzemenu heb bekeken. Dit bespaarde mij toch wel wat tijd en belkosten. Kijk op deklantenservice.nl en kijk of het keuzemenu dat jij zoekt er ook bij zit. 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn