Het is vandaag de dag heel belangrijk om gevonden te worden op Google. Wanneer je niet zichtbaar bent op de eerste pagina van de zoekmachine, heb je een grote achterstand. Ook mijn website had te maken met dit probleem. Mijn webwinkel kwam niet terug in de zoekresultaten en daardoor bereikte ik niet mijn volledige doelgroep. Nadat ik onderzoek had gedaan naar SEO en SEA kwam ik tot de conclusie dat de teksten op mijn site wel een update konden gebruiken. Ik weet dat inhoud van een site slechts onderdeel is van het totale plaatje, maar het aanpassen van de teksten heeft mij aantoonbaar geholpen. Door mijn nieuwe teksten ben ik bovenaan en hoger in Google gekomen. Daarom wil ik in dit artikel graag vertellen wat ik heb gedaan, zodat iedereen daarvan kan profiteren. Ik heb een aantal stappen gezet:

  • Lengte van teksten aangepast
  • Keywords toegevoegd
  • Gekeken naar relevantie
  • Leesbaarheid en spelling verbeterd

Allereerst heb ik de lengte van de teksten op mijn site aangepast. Om bovenaan en hoger in Google te komen, is het belangrijk dat hier geen grote verschillen tussen bestaan. Toen ik eenmaal bezig ging, viel het me op hoe groot de verschillen eigenlijk waren. Wanneer je lekker aan het schrijven bent heb je niet door hoeveel woorden je tekst precies is: je schrijft tot je klaar bent! Het gevolg was dat één pagina meer dan 1200 woorden tekst bevatte, terwijl ik op een andere pagina slechts 200 woorden getikt had. Toen ik dit allemaal gelijk trok merkte ik dat mijn pagina’s allemaal beter bezocht werden. De individuele pagina’s kwamen bovenaan en hoger in Google te staan!

Bovenaan en hoger in Google: keywords en relevantie

Het gelijktrekken van alle teksten is één ding, maar ik heb ook stukken herschreven. Dit had alles te maken met de ‘keywords’ van de tekst. Elke tekst heeft een onderwerp, een kern die je over wilt brengen. Hiervoor gebruik je meestal een bepaald woord, dat vaker terugkomt. De algoritmes van Google gaan op zoek naar deze keywords om te bepalen waar de tekst over gaat. Stel je voor, je schrijft een tekst over katten. Wanneer je in de tekst dan vaker het woord ‘honden’ gebruikt, gaat er iets mis. De zoekmachine is dan niet overtuigd van de relevantie van de tekst. Je komt dan niet bovenaan en hoger in Google te staan. Nadat ik duidelijk keywords in mijn teksten had verwerkt, merkte ik dat ik meer bezoekers kreeg. Tot slot heb ik de leesbaarheid en spelling van mijn teksten onder handen genomen. De meeste tekst had ik snel geschreven, waardoor er toch wel wat fouten instonden. Nadat ik deze had verbeterd zag ik gelijk resultaat. Mijn pagina’s kwamen bovenaan en hoger in Google te staan. Ik was blij verrast met het resultaat. Door alleen mijn teksten aan te passen deed ik plotseling mee met de grote jongens!

Het opzetten van een SEA campagne

Daarna heb ik Team Nijhuis ingeschakeld om me te helpen met een SEA campagne. Ook SEA is een manier om bovenaan en hoger in Google te komen. Dankzij hun Digitale Marketing Review kreeg ik snel te weten op welke zoekwoorden ik moest adverteren. Op https://teamnijhuis.com/nl/bovenaan-en-hoger-in-google lees je meer over de manier waarop dit marketingkantoor te werk gaat. Ik ben zeer tevreden over de manier waarop ik hier ben geholpen. De campagne is goed aangeslagen en ik merk dagelijks resultaat. Kortom: wil jij bovenaan en hoger in Google komen te staan? Herschrijf dan je teksten en maak een afspraak met Team Nijhuis voor een scherpe SEA campagne.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn